четверг, 2 апреля 2020 г.

Ранкове коло



Ранкове коло
І.  Вітання
Вправа «Емоційне налаштування»
Подивіться,який гарний букет з листя в мене є. Зараз, вітаючись,будемо передавати цей букет один одному, залишаючи по  декілька листочків собі. Не забувайте дивитися в очі і дарувати посмішку. (Наприклад, Доброго дня,Оленко! Бажаю тобі гарного настрою!) .
 А зараз уявіть, що ми осінній лист. Подув вітер, давайте по колу передамо рух вітру, капельки дощу, усмішку сонця.
-Діти, а чого   вам  найбільше хотілось би зробити  з цим листям?
Тож підкинемо листочки  вгору і постоїмо під осіннім листопадом, побігаємо по листочках і послухаємо, як вони шарудять під ногами.
 ІІ.  Обмін інформацією
А як ви вважаєте, яка пора року подарувала нам такі яскраві, гарні листочки?
Отже сьогодні ми будемо говорити про чудові, різнобарвну пору року – осінь.
 І ви вже зрозуміли, що ранкове коло присвячене темі  тижня «Осінь».
ІІІ. Гра «Так - ні»
Пропоную пограти у гру «Так-ні» . Я  буду говорити фразу, якщо це правильно - плескаєте в долоні, якщо ні – тупаємо ногами:
Що буває восени:
Жовтіє листя (Так)                                   Ночі короткі, а дні довгі (Ні)
Збираємо вишню (Ні)                             З дерев опадає листя (Так)
Збираємо яблука (Так)                           Можна купатися у річці (Ні)
Часто йдуть дощі (Так)                           Збираємо гриби (Так)
Птахи відлітають у теплі краї (Так)
Молодці! Ви були уважні і все зробили правильно!
ІV.   Продовжте фразу:-Не буду хвалитись,але  
Мені подобається осінь, тому що………..
Мені не подобається осінь, тому що………
Ми почули, що одній учениці класу подобається осінь тому що у неї  День народження . А який же день народження без подарунка.
V. У мене є чарівна скринька,       а що в ній,    ми повинні відгадати, задаючи запитання        словом   прикметником  .  (Н.д. – він -  кольоровий, він – живий,він – білий, він - паперовий).
Тож привітаємо нашу іменинницю, проспівавши традиційну пісню (Нappy birthday to you)   музика.
VІ.  Діти, а які кольори має осінь (червоний, жовтий, помаранчевий)
  Оберіть цеглинку    ЛЕГО  того кольору ,який  найбільше  подобається вам. Об’єднайтесь за кольорами і утворіть групи.  
  Займіть своЇ місця.      Попрацюємо у 3  групах. Викладіть з цеглинок емблему осені.
 VІІ. Практична частина.
Пазл  «Осінь» .                                                                               Багато художників зверталися усвоїх полотнах до теми «Осінь».
  Кластер.  
В центрі малюєте коло  і від нього стрілочки  на яких
 потрібно записати  будь-які слова чи фрази, які спадають на думку, коли ви чуєте слово осінь. Записати всі ідеї які з’являються, або що чи кого уявляєте, почувши слово  ОСІНЬ.      
 3.Сенквейн . 
 Це не звичайний вірш, а вірш написаний за певними правилами. 1-рядок-1слово. 2р.-2 прикметники,що описують це слово.3-р.-3 дієслова, що показують,  що робить поняття.  4-р.-фраза з 4слів,що передає ваше ставлення  до  поняття. 5р.-1-2слова через які людина висловлює свої почуття.                                          
Осінь                                                                             Критичне мислення
Неповторна,чарівна                                                   Цікаве, пізнавальне
Дарує, дивує, прикрашає                        Дізнаємось,висловлюємо,розвиваємося
Придивіться все довкола різнокольорове              Чекаємо його весь тиждень
Чаклунка .                                                                        Радість!
Канікули
Світлі, незабутні.
Відпочиваємо, розслабляємось, любимо.
Щасливий час, бажаний для всіх.
Радість!
 4.Мнемотаблиця .
 Мнемотехніка – це процес засвоєння нової  інформації за допомогою спеціальних методів та прийомів.
6.Комунікативна гра     «Почни діалог з літери    Д…»-1 група.
2 група –з літери – О, 3 група-з літери -  З.
 Правила гри полягають у тому, що учні мають провести діалог про пору року осінь, починаючи речення із заданої літери. Наприклад, діалог з літери «Д» буде виглядати таким чином: «- Добрий день. - Добрий день. - Діждались осені нарешті. - Дерева вже пожовтіли. - Дощі йдуть рясно.»
 7.Єсе.    Тема «Чи буває мені сумно, коли йде дощ?»
Есе (від фр. essai — спроба, нарис) — невеликий за обсягом прозовий твір довільної форми, що розкриває індивідуальні враження і міркування з конкретного приводу або питання.
Змістові характеристики есе: y зміст стосується конкретного питання, явища, предмета; y автор висловлює власні думки, припущення, відстоює свою позицію, не претендуючи на вичерпну відповідь; y виклад невимушений і емоційний; y висловлювання має бути зрозумілим читачеві/ слухачеві.   
Алгоритм створення есе 1. Знайомимося з темою. 2. Обдумуємо проблему: визначаємо зміст, ідеї для розповіді, приклади, які її увиразнять: “А що я знаю з цієї теми? Що читав? Що чув або бачив? Які випадки зжиття спадають на думку? А що про це казали відомі люди? Що я сам думаю про це?”. 3. Плануємо есе, визначаємо його структуру. 4. Складаємо есе, дотримуємося єдиного стилю
Чи буває мені сумно, коли йде дощ? На вулиці йде дощ, зовсім незатишно, друзі розбіглися по домівках. Що робити? Сумувати? Аж ніяк!
 Я завжди вмію знайти собі цікаву справу. Варто тільки роздивитися навкруги. І якщо ви подумали, що я сиджу з телефоном чи перед телевізором, то це зовсім не так. Спочатку можна скласти космічний корабель із деталей конструктора. Тоді я беруся малювати акваріум або морське узбережжя. А якщо почитати комікс про супергероїв, то й дощ закінчиться! Не люблю я сумувати в дощову погоду.  
 Одним із основних напрямків розвитку сучасної освіти є використання інноваційних технологій навчального процесу. Їх використання  допомагає вчителю підвищити мотивацію учнів, більш раціонально побудувати процес навчання. Це й зумовлює необхідність для вчителя самому постійно вчитися.
Однією з таких технологій, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє його розвитку особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення.
2
Критичне мислення – це процес творчої переробки інформації.
   Навряд чи є що –  небудь більш важливе  для знання, для спокійного життя і для успіху будь-якої справи, ніж уміння людини мислити.
Критичне мислення – складний процес творчого переосмислення понять та інформації; це мислення вищого порядку. 
Навчити дітей мислити критично – це означає правильно поставити запитання, направити увагу в правильне русло, вчити робити висновки та знаходити рішення.  
 3 
Технологія « Розвиток критичного мислення» розроблена в кінці 20 ст.в США
 ( Чарльз Темпл, Джіні Стілл. Куртіс Мередіт)
Суть технології: ненав’язливість, відсутність категоричності та авторитарності з боку вчителя, надання учневі можливості пізнати себе у процесі отримання знань.
4
Технологія розвитку критичного мислення дає учню:
вміння критично мислити;
вміння відповідально ставитись до власної освіти;
вміння працювати у співробітництві з іншими;
бажання стати людиною, яка вчиться протягом усього життя.
Технологія дає вчителю:
вміння створювати в класі атмосферу відкритості та відповідального співробітництва;
можливість використати модель навчання і систему інших методик, що сприяють розвитку навичок критичного мислення і самостійності у процесі навчання;
стати практиком, який вміє грамотно аналізувати свою діяльність;
стати джерелом цінної та професійної інформації для інших вчителів.
5
Досить  ефективним для формування критичного мислення молодших школярів є методичні прийоми, які роблять навчальний процес більш творчим, вчать учнів мислити, виділяти головне, висловлювати й аргументувати власні думки. 
Поскільки ми вчителі початкових класів, то варто розмежувати які вправи краще застосовувати з молодшими школярами.
 Я вам ось їх і представлю. бо найчастіше використовую на уроках.
Серед них:
асоціативний кущ, гронування
кубування
кероване читання з передбаченням
метод «прес»
порушена послідовність
взаємні питання
сенкан
біном фантазії
придумування історії з шостим словом
фантастичні гіпотези
письмо в малюнка
   6
Сьогодні ми познайомимося більш конкретніше з деякими із них.
«Розминка»
Вона може бути використана для знайомства учасників один з одним, для активізації емоційної, розумової діяльності на початку кожного заняття, для відпочинку, зміни виду діяльності.
Станьте, будь ласка, в коло і закінчіть речення одним словом
« Уміння мислити необхідно для того, щоб…» ( жити, працювати, спілкуватися. вирішувати)
7
наступна вправа
«Асоціативний кущ»
Я, думаю, що ця вправа вам знайома.І ви використовуєте її часто. а це один із видів розвитку критичного мислення.
Алгоритм складання асоціативного куща:
- записати на дошці в центрі ключове слово чи фразу;
- записати будь-які слова  чи фрази, які спадають на думку;
- ставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість;
- записувати всі ідеї, які з’являються.
Коли ви чуєте чи вимовляєте це слово, то що чи кого уявляєте?
Діти називають слова, учитель будує на дошці асоціативний кущ.
Ми спочатку створимо кущ до слова ШКОЛА
Зараз працюємо в групах, створюємо кущі до слів:
Осінь (золота, кольорова, гарна…)
Вода ( річки, озера, моря, струмок, життя., природа, дощ, сніг…)
Цирк ( купол, солодощі, сміх. фокуси, клоуни, акробати, радість, враження)
Мир ( мрія, сім’я, друзі, злагода, спокій, розваги..)
Отже,дорогі колеги, можемо зробити висновок: такі вправи можна використовувати як по групах, так і в фронтальній
« Сенкан»
Це вірш, який складається з п'яти рядків. Він синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання, яке описує, віддзеркалює тему. 
  Така форма роботи не тільки сприяє покращенню емоційного стану школярів, а й дає змогу перевірити, як учні запам’ятали найважливіші поняття теми, розвиває вміння узагальнювати  вивчений матеріал. Складаючи сенкани, учні перетворюють нові знання на власні.
Я хочу деталізувати, що цей вид краще застосовувати з 3 класу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий