суббота, 21 марта 2020 г.

1 клас .Закріплення вивчених букв.

Тема:    Закріплення   вивчених   букв.


Мета:   Закріпити   попередньо  вивчені  букви,   розвивати  навички   правильного  свідомого  читання,  розвивати  увагу,  пам'ять,  мислення  та мовлення,  пізнавальні  здібності  учнів,  збагачувати  словниковий  запас  дітей.   Виховувати бажання   вчитися.
                                            Хід  уроку
І. Організаційний  момент.

1.      Ось  і  дзвоник  пролунав,
         Для  навчання  час  навчав
         Дітки  станьте  всі  рівненько
         Ручки  покладіть  гарненько
         Бо  урок   у  нас  читання    
         Чарівний і незвичайний.

В народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
         Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти, руку гарно підіймати, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо.

2. Налаштування  на  плідну  працю.
  -  Люблю  я  свій  розум, увагу  та  пам'ять
     Працює  мій  мозок  і  вчусь  я  старанно
     Сприймаю  все  нове  і мислю  логічно
     і  вчителя  слово  здійсню  я  практично.

3.  – Діти,  чого  ви  чекаєте  від сьогоднішнього  уроку ?
     -  Яким  повинен  бути  урок ?  (  Повчальний,  гарний, змістовний,  продуктивний,  цікавий).
 А  які  діти  повинні  бути на уроці ?

У  - уважними
Р  - розумними
О – організованими
К – комунікабельними,  а  ще   активними,  дисциплінованими.)

 А  яка  повинна  бути  вчителька на  уроці ?

В – весела, вихована, ввічлива
Ч – чуйна, чудова,  чарівна
И – (  власне  слово  за бажанням  дітей) улюблена, гарна,  розумна
Т -   терпляча,  турботлива
Е – енергійна, ерудована, елегантна
Л -  люб’язна,  любима, людяна
Ь -  (  власне  слово за бажанням  дітей )
К – комунікабельна,  культурна
А – активна,  артистична

Тому  побажаємо  одне  одному   чогось  приємного.

Вчитель :  Я  всміхаюсь  сонечку
Всі:         Здравствуй,  золоте
Вчитель:  Я  всміхаюсь   квіточці:
Всі :         Хай  вона  росте!
Вчитель:  Я  всміхаюсь  дощику!
Всі:   Лийся   мов  з  відра.
Вчитель :  Друзям  усміхаємось
Всі : Зичимо  добра!

ІІ. Мотивація  навчальної   діяльності.

-         Стукіт  в  двері .
-         Діти,  ви  чуєте,  хтось  стукає    у  двері ?
Входить  Печкін  з  велосипедом,  на  багажнику  -  посилка .

Печкін :     Це  я,  почтальон  Печкін,   приніс  посилку  для  учнів  1 –го  класу.

Вчитель:  Ой,  ми  так  раді,  нам   ще  ніколи    не  присилали   посилок!

Печкін :    Тільки  я  вам  її  не  віддам!

Вчитель:   Це ж  чому ж ?   На  посилці  написано: « Загальноосвітня   школа  імені   А. М. Темника,  учням    1  класу.»  Тобто  це  нам !

Печкін :     А  тому,  що у  вас  документів   немає !  Звідки  я  знаю,  що  це  1  клас !

Вчитель:   Діти,  а  у  вас  є  із  собою  документи,  у  мене  також  немає..  Ой,  я  згадала!  Є  у  нас  документ !  Один на  всіх !  «  Журнал »  називається.  В  ньому  і  печатка  є,  і  всі  прізвища  дітей   в  алфавітному  порядку,  і  моє   прізвище  є ,  і  всіх   вчителів!  (  Демонструє  журнал ). 
 Печкін   уважно  вивчає журнал.

Печкін :  Все  рівно  не  віддам! Тому,  що  за  посилку  розписатися  потрібно,  а ви  ще  маленькі,  неграмотні  та й  читати  ще  не  вмієте.

Вчитель:   Як  це  неграмотні !   Так  ми більшу  половину прочитали,  букви майже  всі  знаємо,  а деякі  діти   і всі  знають.  Правда  діти ?  Хто   візьме   на  себе  відповідальність   та  й  розпишеться  у  повідомленні  у  Печкіна.

Печкін :   Ну  тепер  все.  Ось  вам   ваша  посилка, а  мені  потрібно   до Простоквашина!  До  побачення.

Вчитель  розглядаючи  посилку.  Цікаво,  що  в  ній  таке ? Відкриємо,  діти  !
Відкриває ,  а   там  букви.

 Вчитель:  Погляньте,   діти,  букви !   Але  що  вони  тут  роблять.  Як вони  сюди  потрапили.  Ось  і  лист  якийсь.  Зараз    ми  про  все  дізнаємося. Діти,  хто  прочитає нам  лист.
Текст  листа :

 Ми  букви  алфавіту  із  королівства  Азбуки.  Дуже  поспішали  до  Вас  на  урок,  хотіли  зробити   вам  подарунок,  але  зла  чаклунка    зачаклувала  нас і  перетворила  із  живих  істот  в  неживі. Допоможіть,  врятувати  нас !

Ну що,  діти , згодні  допомогти зачарованим  літерам   Алфавіту.  Вони  сподіваються    на  Вашу  допомогу.


ІІІ. Оголошення  теми  та  очікуваних  навчальних  результатів.

 Сьогодні  на  уроці  ви  повинні

 ЗНАТИ: 
              •   вже  вивчені  букви


ВМІТИ:    • читати  слова,  тексти  з  вивченими  буквами;
                   • відповідати    на  запитання,  бути   уважними  та  активними  на 
                      уроці.


ІV. Надання  необхідної  інформації  ( актуалізація  опорних  знань)


1. « Як  годиться  по  порядку  все  повторимо  спочатку».

  а) Гра   « мовний  пінг –понг ».

З чого складаються речення? Слова?
- На які групи поділяються звуки?
- Скільки голосних звуків в українській мові?
( 6.).  Назвіть їх. ( а, о, у, е, і, и )
- На які групи поділяються приголосні звуки?
  (  на дзвінкі  і глухі ;  тверді  і  м’які )
- Який звук завжди м'який? (  й )

- Яка буква не позначає жодного звука?
  ( ь ).
- А яка буква завжди позначає два звуки?   - Буква  ї .
- Назвіть ці звуки.  -( й,  і ) 
- Коли букви „я", „ю", „є"
 позначають два звуки?    Назвіть їх.   
-   Коли  вони   стоять  на   початку   слова,  після  голосного.
 Буква  Я - [ йа ].  Буква  Ю - [ йу ] . Буква  Є - [ йе ] .

б) Робота  за  таблицями.  
  Вправи  на  дихання. -  Читання  на  видосі   15  приголосних  одного  ряду.

   Б       К       З       С       Т       Р     М      Н     В     З      Р    Ш    Л    Н    Х

  Читання  приголосних  із  голосними  звуками
 1  ряд -  з  голосним  [ а ] 
 2  ряд  -  з голосним  [ о ]
  3 ряд -  з  голосним   [ у]

БА   КА    ЗА    СА   ТА    РА    МА    НА   ВА    ЗА    РА   ША  ЛА  НА  ХА 

ЖО  ЛО   ПО   ФО   ХО    ЧО    ШО   БО   РО   ПО    ТО    СО   ТО   КО   ЛО

МУ   НУ    ДУ    ГУ   МУ    КУ    ТУ   ФУ   ТУ   РУ   МУ   ГУ   НУ  ЖУ   ЛУ

в )  Читання  девізу  урока.  
 Якщо  ви  вилучите   зайві  слова,  то  прочитаєте  девіз   уроку.

Силтриа      передодин    розудвамом   никшістьне.
(  Сила  перед  розумом  никне )

4. Фізкультхвилинка.

V.  Усвідомлення   змісту.
1.
2. «Попрацюємо колективно   і  уважно  і  активно».

1. Гра  «  Ніч   і  день».

  На команду «Ніч» учні заплющіть очі і слухайте  уважно. Я   називаю  Вам   окремі звуки, а ви   повинні  з’єднати  їх у слова. На команду «День» назвати ці слова.
[ Ж]  [ А]  [ Д'] [І ] [Б] [ Н ]  [И ]  [ Й]  -  Жадібний

[ Й Е]  [В]  [ Г]  [ Е ] [ Н ]   [ К]   [ О ]  - Євгенко 

2. Робота   над  текстом  вірша «  Жадібний  Євгенко »  Зараз  ми   ознайомимося  з  віршем    Любов  Пшеничної  «  Жадібний   Євгенко »
    
      Євген   горіхи  роздає:
-         Оце  моє,  оце  -  твоє.
-         А  це  чиє ?
-         Це  теж  моє.
Дивлюсь,   горіхів   не  стає…
А  в  вас  такий  Євгенко  є ?

а) Виразне  читання   вірша  вчителем;
 Чи  сподобався  Вам  цей  вірш ?

б) Самостійне  читання  учнями.
 Що  робив  Євгенко? Чому  його  назвали  жадібним ?

в) Читання  за  диктором.

Учитель читає разом з учнями:  учитель - голосно,  учні - тихіше.

 г) Читання дівчатками і хлопчиками: дівчатка читають перший рядок, хлопчики - другий, дівчатка - третій,  хлопчики – четвертий, дівчатка  - п’ятий,   хлопчики  -  шостий.

3. «Поміркуємо,  порахуємо,  самостійно  попрацюємо».

а)  - Знайти  і  порахувати   у  тексті  вірша  букву  Є.     9+ 1 =  10  
 Прочитайте  слова  з  буквою   Є.

 б) Утворити  і  прочитати   нові  слова  з  буквою  є  за  таблицею.

       Є
        Є
          Є
            Є
               Є



Скільки  нових  слів  ми  утворили  і  прочитали. ( )
 
      Хвилинка  успіху !        Молодці!

4. « Хай  радіє    дітвора на  уроці  буде  гра»

  Фізкульхвилинка.  «  Ми йдемо  полювати  на  лева».

Гра-розминка «Ми йдемо полювати на лева!» (5 хв)
 Мета: створити добрий настрій, зняти втому після заняття.
Хід вправи
Учні стають у коло одне за одним. Учитель промовляє слова, які супро­воджуються певними рухами, а всі учасники повторюють за ним: «Ми йде­мо полювати на лева!» (Впевнений хід по колу)
— Не боїмося ми нічого! (Відображаючи рухи руками)
— Ой, а це що?
— Це болото! Чав! Чав! Чав! (Обережний хід, високо піднімаючи коліна)
— Ой, а це що?
—  Це море! Буль! Буль! Буль! (Рухи, що імітують плавця)
—  Ой, а це що?
—   Це поле! Топ! Топ! Топ! (Гучне тупотіння)
—   Ой, а це що?
—  Це дорога навпростець! (Впевнений хід)
—  Ой, а це хто?
—  Такий великий? (Показуємо руками)                                                                                                                                                                                                                                             —  Такий пухнастий? (Показуємо рухами, ніби погладжуючи)
—  Ой, так це ж лев! (Показуємо, як злякалися)
—   Побігли додому! Через поле! Топ! Топ! Топ!
—  Через море! Буль! Буль! Буль!
—  Через болото! Чав! Чав! Чав!
—  Прибігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці? (Показуємо мімікою)
—  Які ми хоробрі! (Показуємо мімікою)
—    Похвалимо себе! (Гладимо себе по голові).

5.  «Це  завдання  особливе – подарунок   для  кмітливих ».

Відгадайте  загадки.

Радий  теплій  він  порі,
Ну,  а  взимку  спить  в  норі,
Осоку  в  водоймищах  трощить
І  в  воді  її  полоще –
Здогадайтесь  от – це  охайний  звір   ( Єнот.)

 Ні  це  зовсім  не  їжак,
Хоч  на  тілі  голки  видно,
Не  комаха  і  не  птах,
Цю істоту  звуть  …  (  єхидна )
  Зробити  звуковий   аналіз  слів  єнот -     = • - • -   5  звуків ,  2   склади.
   Єхидна  -     = •  - • -  -  •      7  звуків, 3  склади.

Розповідь  вчителя  про  тварин.

  Слово єнот  прийшло  до  нас  із  іспанської  мови, де  єнот  означає   ласиця  (  ласка),  тобто  єнотом   в  Іспаніі  називали  однаково   обох    тварин  за  їхньою  зовнішньою  подібністю.  У  нашій  мові   ці  тварини  мають  різні  назви.  Слово  ж  єхидна   прийшло  до  нас  із  грецької  мови ,  де  воно  означало  змія.  Так  єхидну   називали  тому,  що  вона   своїм   язиком і  гнучкістю  може  нагадувати  змію.  У  нашій  мові слово  змія  означає  та,  що  повзе  по  землі .

6. «  Допоможемо   єнотам  купувать  в  кіоску  ноти »
Опрацювання  вірша 
«  У  кіоск  прийшли  єноти»

У  кіоск   прийшли  єноти
Та  й  запитують  :  -  Є  ноти  ?
- Ні,  - єхидна  їм  мовляє.   -
У  кіоску  нот  немає.
Добре  знаю  я  :  є   ноти,
Найповажніші  єноти,
В магазині,  а  не  в  нас,
Там зустрінуть  радо  вас.

а) виразне  читання  вчителем;
-  Про що  цей  вірш ?

 б) самостійне  читання  вірша  учнями;
  - Що  цікавого замітили  ви    при читанні  цього  вірша ?
Що  означає  слово  «єноти» - тварини.
Що  означають  слова    Є  ноти  ,  тобто Є- це  окреме  слово,  що  означає  дію  предмета,  а  слово  ноти – це   графічні  знаки,  які  розташовані  на  нотному  полі,  або нотні  зошити.
Куди прийшли  єноти ?  (  У  кіоск)   Що  вони хотіли  купувати ?  (  ноти).
Що на  це відповіла  єхидна? ( Що  у  кіоску,  нот  не  має,  а є  в  магазині.)

в)  Читання  в  парах.  Учні  першого  варіанту  - читають  перший  рядок, а  учні  другого  варіанту   -  другий  рядок.  (колективно, напівголосно);

г)  Читання за  варіантам  2- 3  пари.
д)  Гра  «  Закінчи  рядок ».  Учитель  читає  початок  рядка,  а  учні  його  закінчують.   Учитель  читає  рядки  не по  порядку.
Молодці !   Добрі  єноти   дякують  Вам  діти  за   допомогу  і  на  згадку  про  себе  дарують  вам оці  розмальовки.  Але  своїм  вмінням  працювати  на  уроці, бути  уважними  і  активними   ви  перемогли  злу  чаклунку і  врятували  життя  літер  Королівства  Алфавіту.

VІ.  Рефлексія.

7.  «  Зробимо  останній  крок  -  підсумуємо  урок».

Ось  і  підійшов  до  кінця  наш урок.
- Використовуючи    уявний  мікрофон, учитель  формулює  незакінчене  речення  і  пропонує  учням  висловитись  закінчивши  його.

• На  сьогоднішньому  уроці  для  мене  найбільш  важливим  відкриттям було …….. (  взнати  девіз  уроку)

• найлегшим  було….. ( гратися  у  гру,   утворювати  нові  слова ).

•  найважчим  було …..   (  читати  вірші  за  в  парах )

•  Чи  був  урок  для  вас  корисним? ( Сьогоднішній  урок  навчив  мене правильно  ,  виразно  читати  вірші,  ми  дізналися  багато  нового  про  єнота   та   єхидну,  закріпили  знання  про  знання  про   вивчені  букви. )
  
 Чи потрібно  було  навчатися ?  (  Так)

• Для  чого?  (   Я  думаю, щоб  дізнатися  нове,  цікаве,  незвідане ) .

Цей    урок   навчив ще  прийти     на  допомогу   друзям  у  скрутну  хвилину.  Ви допомогли  врятувати  життя  літерам  королівства  Азбуки. За  це  вони  вам  дуже  вдячні.  І  пропонують  пограти  з ними  в  гру.
-  Уявіть  собі!   Ви  -  художники  -  чарівники !   Візьміть  пензлик    до  рук,  виберіть  фарбу  і  помандруємо  приміщеннями  школи,  класом   та  писатимемо,  де  захочемо.  Напишіть  букву  М  на  ганку,   букву О   на  їдальні,  букву  Л  на  східцях,  букву   О  на  дверях  класу ,  букву  Д   на  вікні,  букву  Ц   на  стелі,  букву  І  на  дошці.   Заплющіть  очі   і  пройдіть  ще  раз  уявним  шляхом  та  зберіть  букви  до  купи.  Яке  слово  вийшло ?     ( МОЛОДЦІ !) Так,  ви  дійсно  молодці!   На  цьому  наш  урок  закінчено

Комментариев нет:

Отправить комментарий